5. B třída

Třídní učitel | Mgr. Jitka Křivánková | ![]() |
Zástupce rodičů | Lenka Straková | ![]() |
Třídní učitel | Mgr. Jitka Křivánková | ![]() |
Zástupce rodičů | Lenka Straková | ![]() |
Dnes děti nemají výjimečně domácí úkol.
Hezký den!
Dnes dostaly děti poprvé domácí úkol. Zadání si pamatují, nebo si jej poznačily.
Někdo si domů přinesl ještě učebnici, prosím o obalení a vrácení do školy.
Dnes máte ještě chvilku (do 14 hodin) možnost výběru oběda na zítřek. Jestli si nevyberete, nevadí, děti dostanou oběd č. 1.
Hezký den.
Milí rodiče,
dnes jsem se s Vašimi dětmi sešla po prázdninách a setkání bylo velmi milé. Sice krátké a hektické, museli jsme za malou chvíli zvládnout hodně věcí, ale děti byly šikovné a vše šlo hladce.
Domů donesly učebnice na obalení. Jestli zatím nemáte obaly, nevadí. Stačí to zvládnout do konce příštího týdne (do 10. 9.). Je ale potřeba, aby měly děti ve škole ty učebnice, které budou potřebovat podle rozvrhu (na webu u naší třídy). Jinak si mohou učebnice přinést do školy, budou je opět mívat ve skříňce, aby nenosily těžkou aktovku na zádech.
Děkuji za zaplacení zálohy na čipy, zítra už si děti vyzkouší, jak fungují.
Zkontrolujte, prosím, na evidenčním listě, který doneslo Vaše dítě, všechny údaje a označte rodiče, se kterým máme přednostně komunikovat. Děkuji.
Na e-mailovou adresu budou pak zaslány přístupové údaje k elektronické žákovské knížce. Děti do ní budou vstupovat přes údaje, které mají nalepené v notýsku (užší proužek).
Předem Vám děkuji za trpělivost, seznamujeme se s novým elektronickým systémem společně. Ale věřím, že si zvykneme a překážky vyřešíme.
Hezký den!
V úterý 8. června se koná v tělocvičně ZŠ fotbalový turnaj mezi družinami kat. 1. - 2. třída /11:30 - 13:15 hod/. Ve středu 9. června hraje /12:30 - 13:30 hod/ kat. 3.- 4. třída. Prosím, připravte dětem tričko v dané barvě.
složení týmů 1. a 2. třída
ŠD 1 černý - Fencl Martin, Kotíková Nela, Danihelová Nela, Röhrich Patrik
ŠD 2 modrý - Kasal Jonáš, Pospíchal Marek, Brodský Eliáš, Škrdla Václav
ŠD 3 červený - Strejček Vojtěch, Peřina Matyáš, Svatoň Ondřej, Růžičková Lenka
ŠD 1 bílý - Zíta Lukáš, Ambrož Gabriel, Vaněk Jaroslav, Ficenc David, Vencálek Martin
ŠD 2 zelený - Krajčovič Tobiáš, Horký Tomáš, Mokrý Jan, Frank Lukas, Hladík Martin
složení týmů 3. a 4. třída
ŠD 1 červený - Mužátko Ondřej, Marek Matyáš, Bělík Lukáš, Kotík Matyáš
ŠD 2 zelený - Danihel Štěpán, Havlíček Josef, Kadlec Jan, Pohanka David, Kasal Mikoláš, Hladík Jakub
ŠD 3 modrý - Dvořák Matyáš, Kaňka Šimon, Veselá Dominika, Krupičková Linda
ŠD 3 černý - Křivánek Vojtěch, Havlíček Jan, Minářová Kristýna, Štikarová Emílie
Pro chybějící:
Úkoly do pátku
ČJ: Pětiminutovky str. 13 - dokonči, str. 14 - celá, str. 15 - 1. sloupeček.
Modrá uč. str. 175/3, 176/4, 5 - ústně, 6 b) c) - sešit. 177, 178 žlutý rámeček - ústně, cv. 2 a) - sešit: např. ty pospícháš (os. 2., č. j.).
PS str. 47/1, 2
M: PS str. 34 - celá, 43 - celá
Různé informace:
Zítra se budeme fotit.
Často chodíme ven, míváme i vyučování TV na hřišti, doplňte dětem, prosím, sportovní oblečení a obutí.
Školní rok se chýlí ke konci, procvičujte s dětmi násobilku, vyjmenovaná slova... Budeme psát diktáty a jiné prověrky.
V úterý 8. 6. pojedeme na školní výlet do Punkevních jeskyní a na Macochu. Odjíždět od školy budeme v 7 hodin, návrat plánujeme na odpoledne. Přesnější informace dodáme na lístečku. Připravte, prosím, dětem i pevnější sáčky pro případ nevolnosti v autobuse, případně kinedryl. Oblečení je vhodné nakombinovat (krátký rukáv - teplo v autobuse, venku + mikiny - v jeskyních je max. 7°C).
Hezký den.
Úkoly pro chybějící:
ČJ: Pětiminutovky str. 14/1. sloupeček;
jarní uč. str. 45/3 b) - do sešitu si napiš vždy nadpis MINULÝ ČAS, vypiš všechna slovasa z článku v čase minulém, stejně i PŘÍTOMNÝ a BUDOUCÍ Č.
Pozor, všímej si, že slovesné tvary v budoucím čase se skládají ze dvou sloves (např. BUDU ČÍST, BUDEME SBÍRAT...), slovesný tvar tedy tvoří OBĚ SLOVESA, nebo sloveso obsahuje předponu (UŠETŘÍM, ZAHRAJEME SI...).
V minulém čase je to podobné (NAKRESLIL JSEM...). Obě slovesa tvoří jeden slovesný tvar, proto je zapiš obě. (Viz rámeček nad cvičením.)
M: Projdi si celou str. 103 v učebnici, cv. 2 vypočítej do sešitu (s rozkladem stačí první 2 sloupečky), PS str. 34/1.
Skn: Začali jsme rostliny, byli jsme na zahradě. Projdi si str. 70.
Dnes děti nedostaly DÚ. Je však potřeba procvičovat stále násobilku, číst a opakovat si probírané učivo (vyjmenovaná slova, slovní druhy, pády). Stačí denně chvíli.
V pondělí se sejdeme ve škole v čase testování, potom vyrazíme. Prosím, dejte dětem jen střídmou svačinu, ať se nestane pak nějaká žaludeční nehoda. S obědem na nás v kuchyni počkají, dětem nebyl odhlášen.
V poslední době se ve třídě stále častěji objevují stížnosti dětí na spolužáky, žalování a vzájemné ubližování. Často je to však neřešitelná situace, protože viníci se obviňují vzájemně, ubližují si stále ti samí a "odnáší" to ti klidnější žáci, kterým někdo JEN TAK kopne do aktovky nebo provede jinou hloupost. Bývám stále ve třídě, ale stačí, abych na chvíli odběhla a ihned se něco přihodí.
Může se tedy stát, že děti budou nosit domů zvláštní úkoly. Ale hlavně Vás velmi prosím o spolupráci, proberte se svými dětmi problematiku mezilidských vztahů. Všímejte si, jak se Vaše děti chovají v některých situacích a snažte se svoji radou a pomocí vést děti k tomu, aby byly ohleduplné a kamarádské. Velmi děkuji.
Přeji nám všem pevné nervy a trpělivost.
Zítra proběhne slibovaný výukový program na školní zahradě. Snad nám počasí bude přát. Přesto Vás prosím, aby měly děti vhodné oblečení i obuv (holínky). Doporučuji přibalit náhradní ponožky i tepláky, aby se mohly děti po skončení programu převléknout do suchého.
Učit se budou jen první hodinu - angličtinu.
Hezký den.
Školní družina bude vybírat od 17. 5. do 21. 5. 2021 od dětí 3. a 4. tříd úplatu za měsíce leden - červen /leden 0,-, únor 0,-, březen 0,-, duben 35,-, květen 50,-, červen 70,- a odečteme přeplatek za podzim - 105,- Kč /v částce 50,- Kč. Děkujeme za včasné zaplacení.
Zítra by měl na školním pozemku proběhnout interaktivní vzdělávací program pro děti našich třetích tříd. Pokud bude nepříznivé počasí (vytrvalý déšť), program se přesouvá na příští týden. Přesto Vás prosím, vybavte děti vhodným oblečením i obuví (holinky nebo nepromokavé boty) a s sebou jim dejte náhradní ponožky, případně i tepláky. Snad se zadaří a program proběhne. Děkuji
Od pondělka se trochu pozmění čas příjezdu dětí v testovací den - PONDĚLÍ: Prosíme všechny místní děti, aby přišly do školy v čase 6:50 - 7:00. Ve třídě bychom zahájili testování dříve, aby se nepotkávaly v šatně s žáky z jiných tříd. Také mají být opět jiné testy, kde trvá déle vyhodnocování.
Žáci dojíždějící autobusem přijdou samozřejmě tak, jak jim to umožní příjezd autobusu. Jestliže se nevejdou do rozmezí 6:50 - 7:00, otestují se v šatnách.
Pro více informací sledujte, prosím, hlavní webovou stránku školy.
Děkuji za pochopení.
Pro chybějící:
ČJ: Rod podstatných jmen. Projít si v modré uč. str. 160, DŮLEŽITÉ: Abych mohl určit rod, musí být podstatné jméno V JEDNOTNÉM ČÍSLE! (kuřata - TO KUŘE, rod střední...).
Do sešitu - str. 160/2 (Barevně rozliš rod MUŽSKÝ - modře, ŽENSKÝ - červeně, STŘEDNÍ - oranžově, podtrhni správnou barvou slovo.) Např. pokoj (podtržený modře...).
Pracovali jsme s čarodějnickými úkoly - měli byste mít od Šimonka ve schránce. Vybarvovali jsme čarodějnici (obě stránky), propojovali jsme podle násobků a tvrdého y čarodějnici s koštětem a vybarvili jsme tabulku podle příkladů (modře, zeleně, oranžově). Ještě jsme luštili lektvar a dokreslovali správný čas do hodin, vyplňovali jsme věty podle rodokmenu.
Hezký čarodějnický den!
Pro chybějící:
ČJ: Začali jsme číslo podstatných jmen. Modrá uč. str. 158 - 159/1, 2 ústně, cv. 3a) do sešitu, b) c) ústně.
M: Procvičujeme písemné sčítání a odčítání. Sloupeček 3 a 4. Papír s příklady - celá str. 14.
Děti z B. - další 2 kap. (32. Dostanu jehňátko).
Hezký den.
Pro chybějící:
M - Opakujeme násobilku, vypočítej 1. a 2. sloupeček (měli byste mít obálku ve schránce).
Skn - Nalep si do sešitu obrázky (stejné i v učebnici). Pokyny jsou na druhé straně okopírovaných obrázků. Opakujeme lidské tělo, zítra kapitolu zakončíme.
Děti z B. - Další dvě kapitoly, dočetli jsme díl.
Hezký den.
Pro chybějící:
ČJ - procvičujeme slovní druhy, pište jednoduché věty a číslem nad slovem určujte slovní druh:
Na velkém kopci stojí starý hrad. Veselé děti výskají u rybníka. Čáp černý je u nás vzácný pták. (Nápověda pro rodiče: 7 2 1 5 2 1. 2 1 5 7 1. 1 2 5 7 3 2 1.)
Modrá uč. str. 145/3, 5 (jen doplňovaná slova)
M - uč. str. 93/5 ústně, cv. 6 - pište příklady, cv. 7 - v každém krunýři chybí 2 násobky, napište příklady, chybějící násobek je výsledek (např. 7.60=420 ...), cv. 8 - napište správné příklady.
Děti z B. 28. Když prší, 29. Hledáme poklad
Hezký den.
Pro chybějící:
ČJ - Procvičujeme slovní druhy, děti by měly umět vyjmenovat všech 10 sl. druhů, měly by umět přiřadit číslo ke sl. druhu (např. slovesa = 5...).
Nový sl. druh SPOJKY: Jarní uč. str. 21 - celou projít ústně, str. 22/4 do sešitu.
M - Procvičujeme stále násobilku a příklady z posledních dní.
Uč. str. 92 - celá ústně, projít si příklady, je důležité pochopit, že 5.60 počítáme stejně jako 5.6 a pak přidáme nulu.
92/2 - zelené příklady do sešitu. PS str. 30 celá.
Děti z B. 27. Olle dostane sestřičku.
AJ - PS do str. 48/1, 2.
Hezký den.
ČJ: Psali jsme kontrolní práci, 5. a 6. jsme přeskočili (nemáme probrané), diktát je z jarní učebnice str. 15/2.
M: Procvičujeme zaokrouhlování, sčítání a odčítání v oboru do 1000, dokončili jsme str. 26 v PS.
Děti z Bullerbynu: 2 kapitoly 21 a 22.
Dnes jsem musela u nás ve třídě řešit velmi nepříjemnou záležitost: Denisce někdo počmáral fixou penál. Přestože přestávky trávím ve třídě, nepostřehnu všechno, a tak jsme viníka neodhalili. Jak takovou situaci řešit? Nejsou svědci, nikdo se nepřiznal, důkazy žádné... Byl to někdo z naší třídy, proto jsme se dohodli, že dáme Denisce alespoň peněžní příspěvek, každý 10 Kč. Je mi jasné, že jsou tu děti, které by takový čin nikdy neudělaly, ale záležitost moc řešení nemá.
Velmi mě to mrzí, zvlášť když vím, že peníze často nedokážou nahradit způsobenou škodu.
Pro chybějící:
AJ: procvičování dnů v týdnu, napsat do sešitu
M: Psali jsme kontrolní práci (měli byste mít doma, jestli nenajdete, mám ve škole)
ČJ: Modrá uč. str.141/1 - přečetli jsme si úryvek pohádky, doplňovali jsme předložky. Do sešitu D vypíšeme z článku předložky se slovem, ke kterému se váže (např. o děvčata, na okno, se všemi...). Předložku vždy podtrhneme.
Pro chybějící:
M - zítra budeme psát kontrolní práci za 3. čtvrtletí (děti by měly mít u sebe), dnes jsme si opakovali násobilku, sčítání a odčítání v oboru do 1000, slovní úlohu, zaokrouhlování na desítky i stovky.
ČJ - Děti z Bullerbynu 18. a 19. kapitola
AJ - PS do str. 46/1, 2
Dnešní práce:
ČJ modrá uč. str. 135/4 a)b)c) ústně, cv. 5 do sešitu. Opakujeme vyjmenovaná slova, procvičujeme slovní druhy.
M uč. str. 86 - cv. 3 si dobře pročtěte, při zaokrouhlování na desítky si všímáme číslice na místě jednotek (432 - všímáme si dvojky). Do sešitu vypracujte cv. 4/86.
Děti z Bul. do str. 68
Dnešní vyučování bylo ve znamení adaptace žáků na prostředí školy: uvítali jsme se menší oslavou, četli jsme Děti z Bullerbynu, maličko jsme si zopakovali.
Dodělali jsme str. 25 v M - PS, přečetli jsme dvě kapitoly Dětí z Bullerbynu (15. a 16.).
Děti byly bezvadné, věci měly v pořádku. Jestli někomu něco chybělo, zítra si donese (sešity, učebnice).
Testování jsme zvládli bez problémů. :-)
Vážení rodiče, zde naleznete anonymní dotazník, kde se můžete vyjádřit k distanční výuce v naší třídě.
Vaše názory jsou zcela anonymní a výsledky budou sloužit výhradně pro vnitřní potřebu školy a budete s nimi seznámeni.
Velmi děkuji za Váš čas, který vložíte do vyplňování dotazníku. S pozdravem J. Jurková
Vyučovací hodiny nejsou přesně rozlišeny, převažuje Čj a M, jednou až dvakrát týdně je zařazováno SKN.
pondělí |
7.30 - 9.00 |
úterý |
8.00 - 9.00 |
středa |
7.15 - 8.00 8.15 - 9.00 Aj |
čtvrtek |
8.00 - 8.45 Aj |
pátek |
7.30 - 9.00 |
Dnes si děti užily dárečky a stromeček ve třídě, pak jsme šli ven a přidali jsme zvířátkům do krmelce. Děti si pobyt venku užívaly, tak se mohlo stát, že nepřišly domů úplně čisté. Doufám, že vše půjde dobře vyprat.
Přeji vám pohodové Vánoce, ať se v rámci možností sejdete se svými blízkými a prožijete klidné dny plné radosti. A hodně zdraví do nového roku!
Pro chybějící:
ČJ: Procvičujeme vyjmenovaná slova po L
M: Uč. str. 41, 42 - ústně, PS str. 29
Zítra se s dětmi uvidíme naposledy před Vánoci. Děti si dnes vyklidily šatnu, zítra si odnesou ještě přezůvky. Pokud tam něco zůstane, uklidím to do skříňky ve třídě.
První hodinu budou mít AJ - ať si vezmou penál, pak si předáme dárečky, jestli někdo donese cukroví, sní si ho. Společnou ochutnávku letos z pochopitelných důvodů dělat nebudeme. Máme tu naše perníčky, smlsneme si i na nich.
Pak půjdeme na procházku do lesa, kde bychom obdarovali zvířátka. Nedávejte, prosím, dětem tvrdé pečivo, jen nějakou kořenovou zeleninu nebo jablíčka, kukuřici... Děkuji.
Děkuji také za příspěvek na psí útulek ve Žďáře, jsem s nimi v kontaktu, dárečky před Vánoci předám a budu vás o tom informovat.
Hezký den
Pro chybějící:
AJ: PS vypracovat do str. 29
M: PS dodělat str. 28, začali jsme s násobilkou 9.
Paní uklízečky žádají, aby v pátek byly vyklizené šatny, tedy aby v nich nic (ani přezůvky) nezůstalo. Dejte zítra, prosím, dětem tašky, ve kterých si věci budou odnášet. Děkuji.
Pro chybějící:
AJ: V učebnici i prac. sešitě děti pracují na str. 27.
ČJ: Dnes jsme začali s vyjmenovanými slovy po L, je důležité je umět zpaměti vyjmenovat.
Dnešek byl věnován hlavně pečení perníčků - děti byly připraveny a práce jim šla moc hezky. Společně jsme jen hlídali troubu, jinak děti pracovaly zcela samostatně a práce se jim povedla.
Pro chybějící: ČJ - sloh: Uč. se sýkorkou str. 18 - přečti si Vánoce u Spejblů, do sešitu Š napiš 5 větami, jaké vánoční zvyky dodržujete u vás doma.
M - G: Procvičujeme jednotky délky - zkus doma změřit předměty, kde využiješ milimetry, jiné na centimetry. Zkus změřit i např. šířku pokoje, výšku dveří... na metry.
Do sešitu G narýsuj 3 úsečky: AB = 6 cm, CD = 8 cm, EF = 10 cm, barevně je vyznač.
Projdi si v uč. str. 117. Narýsuj 3 polopřímky: KL, MN, OP. Barevně je zvýrazni.
Hezký víkend.
Pro chybějící:
ČJ: Uč. se sýkorkou str. 17/c do sešitu Š, pětiminutovky str. 21/3. sl.
M: Uč. str. 40/4, 5 - ústně, cv. 6 do sešitu. PS str. 27 dokončit.
Čítanka str. 75 - 76: Celé si přečti a do sešitu zkus vydumat odpověď na otázku: Co znamená, že koně ržáli? Nakresli nějaký obrázek.
Vážení rodiče,
čeká nás poslední týden před Vánoci. Ještě čekáme, rozhodne-li vláda, zda 21. a 22. 12. půjdeme do školy, nebo již budeme doma. Každopádně s dětmi již řešíme Vánoce ve třídě, dnes jsme si donesli stromeček z veselské hájenky.
Pokud máte nějaké pěkné ozdoby nejlépe z přírodních materiálů, zapůjčete je, prosím, našemu třídnímu stromečku. Ozdobíme ho zítra.
V pondělí si v kuchyňce upečeme perníčky, prosím, aby si děti na tento den přinesly nějaká vykrajovátka (stačí 1, max. 2, když bude mít každý, bude to pestrá přehlídka tvarů. Já také nějaká přinesu).
Také jsme se bavili o dárcích ve třídě. Odhlasovali jsme si losování do dvojic, takže každý již ví, koho má ve dvojici. (Chybějící děti nelosovaly, domluvíme se individuálně.) Nekupujte, prosím, žádné náročné dárečky, vážně stačí drobnost typu kinder-vajíčka.
Jako třída bychom také rádi udělali dobrý skutek. Vycházím z nápadu jednoho z vás, který se mi velmi líbil a děti jej přijaly velmi srdečně - pomoci psímu útulku. Prohlížela jsem si i stránky Ježíškových vnoučat (obdarování nějakých domů pro seniory), ale žádný požadavek se mi nezdál vhodný pro naši třídu.
Prohlížela jsem stránky útulků - osobně neznám bohužel žádný, ve Žďáře se mi líbily jedny, kde jsem se podívala i na facebookovou stránku.
http://www.utulek-pro-psy.cz/psi-utulek
Momentálně nemají žádné pejsky, je to snad dobrá vizitka. S dětmi jsme si odhlasovali, že jim pořídíme granule a nějakou hračku. Děti by donesly každý 20,- Kč, já bych něco přidala a peněz bude jistě dostatek.
Pokud s tím takto souhlasíte, vybírala bych od zítřka 20,- Kč. Děkuji. Způsob předání vyřeším, doklady o platbě budou u mě k nahlédnutí.
Děkuji a přeji pevné zdraví!
Pro chybějící:
ČJ: Uč. se sýkorkou str. 16 celá ústně, 17/b) do sešitu.
M: Procvičujeme nás. 8, PS str. 27/2, 5
Skn: Opakujeme neživou přírodu, vlastnosti látek.
Pro chybějící:
ČJ: Bílá uč. str. 15/15 ústně, cv. 16a) Č - Š, cv. b) Č - D
M: Uč. str. 39 - celou ústně, procvičovat násobilku 8 (také dělení), PS str. 27/1
Úkoly pro chybějící:
V ČJ opakujeme vyjm. slova po B, do sešitu Dik. z bílé uč. str. 17/a.
V M jsme začali násobilku 8. Pracovali jsme s vystříhanými příklady.
Čítanka str. 71 - 73: Do sešitu Lit. napiš nadpis a odpověď na otázku - Jaké výročí slavila a co se jí ten den přihodilo? Nakresli obrázek.
DÚ: Čítanka a odpovědi do sešitu LIT.
Zítra proběhne ve 3. třídách program primární prevence, budeme mít jen první hodinu ČJ.
Děkuji vám všem, vážení rodiče, že jste spolupracovali při distanční výuce. Zatím jsme nenarazili na nějaký výrazný problém v učivu, pomůcky a vybavení mají děti také v pořádku. Drobné mouchy vychytáme a vše se určitě brzy zaběhne do zajetých kolejí.
Hezký adventní čas
Dnes jsem dětem ve škole zadala práci na zbytek tohoto týdne. Vypracovanou ji opět foťte, skenujte, jak jste byli zvyklí na jaře. Poslední termín odeslání tento týden bude v pátek ve 14:00 hodin. Úkoly můžete posílat průběžně, pracovat budeme v jednotném systému google classroom. Dnes odpoledne založím v tomto systému naši třídu, každé dítě dostalo svoji emailovou adresu (nalepenou v ŽK), doufám, že se nám podaří pracovat bez výrazných problémů. Také se s tím teprve seznamuji, budeme nováčci všichni. Ale jednotný systém pro celou školu je vyžadován a já myslím, že nám přinese více výhod a půjde nám to dobře.
Přeji vám hodně trpělivosti a nám všem hodně zdraví a hlavně brzké shledání s vašimi dětmi ve škole (nejlépe 2. listopadu)!
Úkoly na zbytek tohoto týdne:
ČJ: uč. str. 42/1 slova, 43/4 celé, 46/2a (sešit Š); PS str. 13/2, 14/3
M: uč. str. 24/13 ústně, 24/14 sešit; PS str. 17 celá; SLOUPEČKY +- další 3, násobilka č. 1, 2, 3
Skn: mapka v sešitě: Barevně označ ZŠ, kostel, rybník, zámek, hřbitovy, kapli
Makový mužíček: Každý pracovní den přečti jednu kapitolu.
Hezký den
Zadání pro chybějící:
ČJ: PS str. 11, 12/4 (slova různého tvaru = sl. stejného významu např. voda, vodou, vodě...; sl. příbuzná = sl. různého významu se stejným kořenem např. voda, vodník, vodárna...)
M: Uč. str. 23/8, 9 ústně
AJ: Lekce 7 navazuje na lekci 5, 6. lekci zatím přeskočte.
Školní družina bude vybírat od 12. 10. do 15. 10. 2020 úplatu za měsíce září až prosinec v částce 280,- Kč. Děkujeme.
Úkoly pro chybějící:
ČJ: PS str. 10/20
Čítanka str. 49 - 52
M: PS str. 38/1, 2, 3
AJ: Lekce 7, PS do str. 17/6
Hezký víkend
Zadání pro chybějící:
Do čtenář. deníku (školní sešit 413+) zapiš knihu České pověsti. Pomoz si pracovními listy, zapiš: Jméno knihy, autora, stručně o čem kniha je (obsahuje 10 českých pověstí, např. Dívčí válka, Staroměstský orloj, Golem. Nejvíce se mi líbila pověst ... Do velkého rámečku nakresli obrázek.)
Čj uč. str. 23 - 24/2 do sešitu D vypiš jen doplňovaná slova; PS str. 9/18 jen po "Kdo jsou naši kamarádi", jména s ě ne, str. 10/19
M uč. str. 22/7 do sešitu zápis, výpočet, odpověď. Tabulku si projeď jen ústně. PS str. 15, 16.
Skn uč. str. 8 - prohlédni si plánek, vysvětlivky a zkus si do sešitu nakreslit svůj plánek, kde budou některé značky. Např. si vymysli krátkou cestu do školy, kde projdeš kolem kostela, parku, pošty, hřiště...
Zítra úkoly nebudou, můžeš si práci rozložit.
Hezký den
Ve čtvrtek 8. 10. čeká naši třídu společně s 3. A výukový program o hlíně. Bude probíhat na školní zahradě kromě první hodiny celé dopoledne. Děti tedy vybavte vhodným oblečením i obutím (nepromokavá obuv, oblečení dle počasí s možností ušpinění). Tento den budou potřebovat pouze penály, pravítko a svačinu.
Hezký den
Dnes vám zadání DÚ napíši: Do sešitu SKN napiš, jakým směrem se vydáš, když půjdeš od kapličky sv. Rocha směrem k Veselskému rybníku, znovu od kapličky směrem k novému hřbitovu. Jakým směrem od kapličky leží kruhový objezd na obchvatu a jakým směrem od kapličky se rozkládá les Seče (na silnici mezi Veselím a Újezdem)?
Piš celými větami a zachovej pěknou úpravu. Úkol je až na úterý.
Hezký den
Dnes vám zadání DÚ raději napíši: Do sešitu G narýsuj přímku p a 3 body A, B, C tak, aby bod A ležel na přímce p a body B, C neležely na přímce p. Tyto body pak vzájemně spoj.
Čtení v čítance str. 25 - 26.
Hezký sváteční víkend
Děkuji všem, kteří se zapojili do včerejší akce "Den bez aut". Má poukázat na to, že na silnicích je skutečně mnoho aut a některá celkem zbytečně. Z naší třídy přišlo nebo přijelo jinak než autem 10 dětí ze 14. Mnohé z nich takto přicházejí denně :)
Fotografie třídy jsou rozdány, 300,- Kč za rodinu na SRPD děti nosí, děkuji.
Dnes si děti budou doma číst báseň, zatím se jí nemusí uči zpaměti, ale jen pěkně recitovat z čítanky. Nazpaměť jí mají umět do příští středy. Budeme s ní ještě pracovat, takže to pro ně nebude tak obtížné učení.
Domácí úkoly dostávají děti denně, pokud bych jim z nějakého důvodu úkol nezadala, informovala bych vás zde. Zadání si zapisují do deníčku nebo si označí zadané cvičení. Na tabuli je zadání DÚ zapsané do konce poslední hodiny, na zapsání mají dostatek času, společně si úkol prohlédneme, vysvětlím nějaké nejasnosti. Dětem by se tedy nemělo stávat, že neví, co je za úkol.
Hezký den
Děkuji vám, že děti platí poplatek SRPD (300,- Kč na rodinu). Fotografie jsou zde již také poslední (dnes jsem zřejmě nedala fotky někomu, kdo zaplatil, mám tu o jednu dvojici fotek navíc. Zítra napravíme.)
Úkoly pro chybějící:
ČJ: PS str. 5/10 - pozor na pečlivost; uč. str. 18/2 do sešitu Š
České pověsti: Golem
M: Dokončit str. 11
AJ: Děti pracují ve 3. lekci
Jistě jste pochopili z titulní strany, že úterní schůzka SRPD je zrušena. Sledujme aktuální dění a doufejme, že se nezopakuje situace z jara...
Úkoly pro chybějící:
AJ: PS str. 8/2
ČJ: Pětiminutovky str. 4/3. sl.; PS str. 5/9; uč. str. 17/5 do sešitu Š
České pověsti: Král Karel IV.
M: PS str. 35/5, 6
Pro chybějící:
ČJ - uč. str. 17/4b (zkuste část jako diktát), PS str. 4/7
České pověsti Tatarská princezna + prac. list
M - Děti si zkusili ve dvojicích vytvořit tabulku do PS na str. 11/1 podle učebnice str. 18. Zkuste takovou tabulku, aby byla přehledná a dalo se z ní dobře vyčíst, co jednotlivé rodiny zkonzumovaly a za kolik Euro.
Skn - pročtěte si str. 7
Fotky třídy jsou již hotové, vybíráme 50,- Kč (1 ks 25 Kč). Někteří žáci již zaplatili, děkuji.
22. září v 15 hodin proběhne ve školní jídelně schůzka SRPD. Představí se vám nový pan ředitel a hovořit bude opět o plánech školy na tento šk. rok, hospodaření atd. Dětem ještě napíši do ŽK.
Úkoly pro chybějící:
ČJ uč. str. 16/4a do sešitu Š, čteme opět Břetislava a Jitku.
M PS str. 10.
Pro chybějící:
ČJ - Pětiminutovky str. 4/2. sl.; uč. str. 13/4: Do sešitu si udělají dva sloupečky (přeloží stránku). Jeden sloupeček nadepíší POUPATA a druhý PRVOUKA, do prvního vypisují slova z nabídky, ve kterých je dvojhláska, do druhého ta ostatní. Pomůže jim vytleskávání slabik. (Slovo "pneumatika" je přejaté a obsahuje dvojhlásku.)
České pověsti - Břetislav a Jitka
M - PS str. 9 celá, uč. str. 15/3, 5 ústně
Skn - Pročíst si str. 6
Pro chybějící:
ČJ - PS str. str. 3/5, 6; Pětiminutovky str. 4/1. sl.
České pověsti - Oldřich a Božena + prac. list
M - Procvičujeme sčítání a odčítání do 100; násobilku
AJ - slovíčka a fráze: stále procvičujte
Pro chybějící:
ČJ - Pětiminutovky dokončit str. 3; PS dokončit str. 2
AJ - str. 6: naučit se slovíčka, zkoušet si podle frází v obrázcích
M - PS str. 35/1, 2
Čítanka str. 21 - 23, České pověsti: Svatý Václav a vypracovat pracovní list
Hezký víkend
Pro chybějící: Čj uč. str. 15/6 ústně, str. 15 - 16/1 vypiš jen doplňovaná slova
M Prac. seš. str. 8
Čtení - Synové Svatoplukovi
Učivo pro chybějící:
V Čj jsme došli v uč. na str. 12/cv. 2 - ke každé řadě jsme dopsali sl. nadřazené a rozdělili jsme slova svislými čarami na slabiky.
V prac. sešitě jsme na str. 2/3 a v pětiminutovkách str. 3/1. sl.
V M máme hotovo v prac. sešitě do str. 7 (cv. 7 jsme nedělali). Stále procvičujeme pamětné + - do stovky a násobilku do 5.
V Skn jsme si napsali krátký testík na měsíce - jak jdou za sebou, kolik mají dní a rozdělení do roč. období. Začali jsme si povídat o místě, kde žiji - pojem vlast.
V Aj děti pracují se str. 4 a 5 - slovíčka, fráze.
Byli jsme vyzváni, abychom sledovali aktuální situaci ohledně koronaviru a zítra si všichni přinesli do školy roušky.
Hezký den
Dnes děti dostaly knížku České pověsti - budeme si z ní číst ve škole, budou z ní číst i doma. Denně by vám měly přečíst jeden příběh. Čtení se (až na jednu výjimku) dětem hodně zhoršilo, je důležité, aby denně četly a pokud chybují, dané místo přečetly znovu a bez chyby.
Děti začínají chybět a protože mají učebnice i sešity převážně ve škole, nastává problém, jak to vyřešit. Dosud si úkoly nosily vzájemně, ale dnes jsme zjistili, že je to celkem objemné, a dětem se učebnice vlastní i spolužákovy sotva vejdou do aktovky. Proto jsem vás chtěla požádat, když se bude jednat o dlouhodobou absenci (týden...), kdybyste se stavili do školy pro učení nebo zaúkolovali sourozence, dali mu na to třeba tašku navíc a ten sourozenec se pro to stavil sám.
Jestli víte, že je to absence třeba jen na den, pak to nebudu řešit s tím, že si to chybějící dopíše, až se vrátí. Proto mi, prosím, dejte do omluvenky vědět, zda je to jen krátkodobá záležitost nebo nemoc.
Děkuji vám za pochopení.
Děkuji vám, že mají děti vše v pořádku a také za to, že respektujete zákaz vstupu do školy kvůli epidemiologickým opatřením :-)
Výuka náboženství byla již zahájena v tomto týdnu, pokračovat bude každou středu od 12:55 do 13:40 hodin.
Tento týden bude bez domácích úkolů, jen někdo si dopíše ČJ. Děkuji za obalení učebnic, děti si je dnes podepsaly a začaly jsme se z nich učit. Od příštího týdne začneme i s DÚ, budou si je zapisovat do deníčku (stačí ten z loňska). Na web zadání psát nebudu, jen z jakého předmětu úkol je. Děkuji za pochopení, děti by si měly hlídat úkoly samy.
Ještě důležité upozornění - ve škole se již nesbírají plastová víčka. Pomerančová a citrónová kůra zůstává, odběr kaštanů je zatím v jednání. Dále sbíráme (mimo soutěž) hliníkové obaly (hliníkové plechovky od nápojů, víčka od jogurtů...) Prosíme, aby bylo vše čisté bez zbytků potravin. Děkujeme.
Dnes jsme zahájili plní elánu a dobré nálady, snad nám vydrží i v dalších dnech. Od zítřka se již začínáme učit podle rozvrhu, děti si přinesou obalené všechny učebnice a vybavený penál. Pokud nebudete mít doma odpovídající obal, nevadí, stačí třeba papír, nelamte si s tím hlavu. Tabulku na zadní straně nedoplňujte, vypíšeme si ji společně. Učebnice budou zůstávat ve třídě a stejně jako vloni si budou nosit domů jen ty, ze kterých bude DÚ. Obalte, prosím, i žákovskou knížku, vyplňte úvodní stranu a pročtěte si výňatek šk. řádu na obou stranách obalu. Potvrďte pak podpisem. Dále doplňte přihlášky do družiny příp. i do náboženství.
Na podzim nás čekají zajímavé výukové programy a návštěva divadla v Jihlavě. Termíny včas sdělím. Od 24. 11. začíná plavání v jihlavském bazéně.
Hezký den
Tento den se s dětmi přivítáme po prázdninách, postupně se zabydlíme v šatně i ve třídě (oblečení na TV, přezůvky, pytlíky, výtvarné pomůcky), rozdáme si učebnice a zavzpomínáme na prázdniny. Děti dostanou přihlášky do družiny a na náboženství (pouze zájemci). Do kuchyně pak odevzdám seznam žáků, kteří budou během roku chodit na obědy. Proto vás prosím, napište nebo řekněte dětem, zda budou chodit. Děkuji. Pitný režim (čaj o velké přestávce) probíhat nebude z důvodu mimořádných hygienických opatření.
Přeji vám pohodový vstup do školního procesu!